10.6.14

TRAVEL KE MELBOURNE, DAY 3



HARI KETIGA 20th October 2013

 
Puffing Billy, Philips Island Chocolate Factory, Philips Island, Cowes Jetty
Bertolak seawal lebih kurang 8 am dari Docklands Apartment Victoria, Melbourne dan tiba di destinasi seterusnya Puffing Billy,Belgrave lebih kurang satu jam untuk tour menggunakan steam train. Puffing Billy ialah salah satu tarikan Australia's Premiere Preserved Steam Railway.
Aktiviti membeli tiket untuk menaiki steam train Puffing Billy di Belgrave











Dah dapat girlfriend from England tuu...Senyum sukeee...










Gambar di atas di Puffing Billy railway station menaiki steam train dari Belgrave ke lakeside Station. Berhenti di Menzies Creek. Salah satu tarikan yang patut dirasai sekiranya berkunjung ke Melbourne. Sangat-sangat best!


Kami bertolak dari stesen Belgrave ke Lake Side.Selepas itu berpatah balik ke stesen Belgrave, berakhir lebih kurang jam 1pm menggunakan steam train.


Destinasi seterusnya kami bertolak ke Philips Island. Kami sampai di Philips Island lebih kurang 3pm. Kami singgah di Philips Island Chocolate Factory. Kebetulan pada hari kami dating, diadakan perlumbaan motosikal dunia kot tak silap, jalan yang dibawa GPS ditutup. Kami terpaksa melalui jalan alternative ke arah Philips Island yang dituju.


Perancangan awal ingin ke Penguin Parade dan melihat penguin singgah di jetty. Memandangkan penguin akan singgah lebih kurang 7-8pm dan perjalanan ke Docklands mengambil masa yang agak panjang dan hari yang gelap, kami singgah di Cowes Jetty, Philips Island sahaja.











Kami bertolak balik dalam pukul 5pm ke Docklands.

TUNGGU SAMBUNGAN UNTUK HARI SETERUSNYA..
 
Tel/Whatsapp:019-6245066
E-mail: noraz1213@yahoo.com /
mummynoras@gmail.com 
FB: Noraz Abdul Aziz
FB page: Mummy Noras Centre

http://www.mummynoras.blogspot.com
 
.Jika anda suka dengan perkongsian di dalam entry ini, sila tekan LIKE dan dipersilakan SHARE. Semoga lebih ramai yang akan mendapat manfaat

 .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...