15.4.14

JOM KURUS BERSAMA SHAKLEE!

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdullillah diberi peluang hari ini ber blog menambah pengetahuan serta moga-moga bermanfaat untuk semua orang.

Topik ini sebenarnya topic yang amat diminati saya!

Nak tahu kenapa? Sebab melalui sendiri keindahan untuk kurus bersama Shaklee. Alhamdulillah omputeh cakap "Amazing"!

Pengalaman saya selepas melahirkan anak ke dua, memang lah teramat susah nak dapatkan berat badan yang ideal pada saya.

Pada masa dulu, sememangnya tidak memahami keperluan supplement kepada badan kita sebenarnya amat membantu. Orang selalu pakai ayat ni yer..termasuk diri saya sendiri sebelum memahami keperluan dan kepentingan supplement atau makanan tambahan untuk badan kita. Contoh-contoh ayat biasa kita dengar:

" Eleh..makan ubat ape pon sebenarnya the best things is exercise jer..ubat tu semua tipu jer"
" Ko makan ubat memang la kurus masa tu..Bile ko benti nanti naik mendadak balik"
" Sebenarnya nak kurus ni senang jer..jaga makan..exercise..Tu je.."

Dan...Kenyataannya..berapa ramai orang exercise..menjaga pemakanan mereka..tapi masih mempunyai masalah berat badan?

Sebenarnya memang tak dinafikan exercise dan pengawalan makanan adalah salah satu cara untuk menurunkan badan walaupun anda sudah mengambil supplement tidak bermakna exercise dan pengawalan pemakanan tidak diperlukan.

Makanan tambahan Shaklee bukan sebagai ubat kurus yer... Shaklee adalah makanan tambahan membantu menampung kekurangan system badan kita untuk menurunkan berat badan.



Set Kurus Shaklee ini dihasilkan daripada vitamin semulajadi. Ibu-ibu menyusu juga boleh mengambil set kurus Shaklee ini. Produk Shaklee tidak memberi kesan buruk kepada bayi. Set kurus Shaklee bukan saja membantu menurunkan berat badan malah menambah susu badan kepada ibu-ibu yang menyusu. 

Jom berkenalan dengan Set Kurus Shaklee untuk memberi pemahaman bagaimana supplement membantu untuk kurus.

Set ni terdiri daripada tiga komponen iaitu bakar, buang dan bina.

 
BUANG/DETOX – ALFALFA @ HERB LAX Detox adalah proses pembersihan usus dan  sangat penting sebelum memulakan sebarang pengambilan makanan tamabahan untuk memastikan berlaku penyerapan yang lengkap oleh badan.
Detox adalah untuk menyingkirkan segala toksin dalam badan kerana sekiranya toksin tidak di buang badan akan sukar menyerap segala nutrient daripada makanan seharian dan makanan tambahan.
Saya tidak menggalakkan Herb-lax diambil oleh ibu-ibu yang menyusu kerana bimbang akan memberi kesan cirit birit kepada anak.

BAKAR – LECITHIN & OMEGA
Proses pemecahan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau Omega Guard atau kedua-duanya sekali.  Lecithin dinamakan pengemulsi semulajadi kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak. Sama juga dengn omega, tetapi omega mengandungi leptin dimana dapat mengawal selera makan. Kunci kejayaan mereka yang dapat mngurangkan berat badan adalah dapat mengawal nafsu makan.
Pengambilan omega secara konsisten juga boleh mengempis perut bagi mereka yang mengalami masalah perut buncit.


BINA – ESP / CINCH SHAKE MIXProtein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake Mix atau jika anda ibu yang menyusukan anak  gantikan dengan ESP.
Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.



Testimoni kejayaan pengambilan Shaklee:





Untuk konsultasi lanjut secara percuma sila hubungi saya seperti di bawah

Norhayati Abdul AzizTel.:019-6245066E-mail: mummynoras@gmail.com / noraz1213@yahoo.com
 
FB: Noraz Abdul Aziz
FB page: Mummy Noras Centre
 
Jika anda suka dengan perkongsian di dalam entry ini, sila tekan LIKE dan dipersilakan SHARE. Semoga lebih ramai yang akan mendapat manfaat.

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...