11.6.14

KISAH KULIT KUSAM..GELAP TIADA LAGI!

Assalamualaikum w.b.t

Semoga berada di bawah lembayung rahmat Allah s.w.t..

Entri kali ini nak cerita pasal adik manis seorang ini la...Anak buah kesayangan ni..Hehehehe..


Bulan lepas di pagi-pagi hari saya menerima Whatsapp bunyinya lebih kurang macam ni...

"Mak Teh, kulit kami kusam, jeragat la..Nak pakai apa ek?" Orang belah utara kalau kami tu maksudnya 'saya' la..Hahahaha..Kadang-kadang depa sebut 'chek'. Bahasa manja kan...

Sekarang bercuti setelah habis diploma, bekerja sementara..Sementara nak sambung degree..Harapan mahu kejar cita-cita menjadi pendidik...Alhamdulillah...Besar reward dari Allah s.w.t sekiranya niat kita ikhlas murni...Sikit-sikit je puji adik manis ni, nanti kembang terlebih...Hehehehe.

Umur baru 20 kan, dah ada jeragat.Ingat Mak Teh dia yang 3 series ini je ada jeragat..pigmentation semua..Haa...Tengok-tengok umur 20 pun ada pigmentasi..jeragat..

Sekarang bukan faktor umur sahaja masalah kesihatan boleh wujud, tetapi persekitaran, cuaca, pemakanan, gaya hidup boleh mencabar tahap kesihatan seseorang individu itu.


Alhamdulillah umur 20an sudah pandai mencegah masalah kesihatan yang wujud. Apa lagi yang umur 30an? 40an? 50an? 60 an? dan seterusnya...

Sebenarnya sekarang seumur bayi lagi ibu bapa patut menyediakan keperluan pemakanan yang seimbang.Pengambilan nutrien yang tidak seimbang akan mengakibatkan pelbagai masalah kepada kanak-kanak seperti kurang berat badan, obesiti dan anemia.


Berbalik kepada cerita tadi...

Lepas dah bagi tahu set kulit cantik jelita ni..Dia tanya lagi, berapa harga? Berapa lama boleh tahan? Sekian harga dengan penggunaan yang boleh bertahan 4 ke 6 bulan..Jika dilihat dari harga permulaan memang kelihatan mahal..Tapi bila dihitung,wow! Kira-kira tambah tolak,campur darab...Memang paling murah di pasaran la!

Haa..Siapa cakap supplement Shaklee mahal? Orang cakap..Tak kenal maka tak cinta...
Natural supplement yang sudah diperakui ramai..dijalankan ujian secara klinikal...terbukti di serata dunia...




Jennifer Lopez dan Vitamin E.Vote for Vitamin E Complex!


 



Obama menggunakan pencuci Shaklee H2 Organic Super Concentrated Cleaner disebabkan kandungan natural yang sesuai untuk anaknya yang menghidap asma.
 
 
Supplement Shaklee tidak mengandungi bahan kimia..Rata-rata supplement di luar sana ialah sintetik vitamin. Saya pasti ramai yang tidak memahami perbezaan sintetik vitamin dan natural vitamin. Sekiranya mereka mengetahui apakah chemical yang terdapat dalam sintetik vitamin, saya pasti ramai akan berfikir berkali-kali untuk mengambil vitamin ini.

 Natural vs. Sintetik



Saya mengesyorkan pada pelanggan tadi merangkap anak buah kesayangan set kulit Shaklee. Dua minggu lepas berpeluang bertemu di sebuah kenduri kahwin. Wow! Nampak kulit glowing, flawless, dah kurang jeragat dan paling ketara memang lagi cerah. Tengah panas pun kurang berminyak.

Sebelum ini pergi kelas berpanas, balik study penat tak menjaga muka..Kusam je...Menurutnya juga, sebelum pengambilan supplement, dia ada mengambil skin care krim tapi memang kurang berkesan. Saya bersetuju perawatan sebenar kulit kita patut bermula dari dalam untuk memastikan penghasilan nutrisi yang cukup untuk menampung kekurangan kulit kita.


Sebulan sebelum dan selepas menggunakan set kulit Shaklee
Gambar ini dihantar dua hari lepas. Wow! Lepas tengok gambar ni terus saya reply whatsapp "Kelas ko Jah!" Haahahaha..Suka bergurau dengan ala-ala bahasa muda remaja ni dengan budak-budak ni..Lepas itu minta permission dulu nak buat testimonial ni.. Dia jawab "macam comel je.macam comel je.." Macam-macam la budak-budak ni..Lepas minta izin..

Nak tau apa jawapan dia.."Mak Teh, lepas ni terlajak laris la kami..hehehehhe". Boleh buka borang permohonan lepas ni. Nanti saya invite boyfriend dia baca entri ni.Hahahahaha..

Tenyata, kulit muka bertambah cantik..flawless..segar...cantik...makin comel la senang cerita!

 
Si pelaku ialah yang berseri-seri di tengah berkuasa terhadap monopod


Nak tahu selanjutnya tentang set kulit Shaklee?



Peranan Vitamin E dalam kecantikan kulit:
  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinar ultra-ungu
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang merosakkan sel
Peranan Vitamin C dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai antioksidan kuat yang melindungi kulit daripada pencemaran udara dan sebagainya
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
  • Mencerahkan kulit
Peranan Vitamin B Complex dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai pelembap
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan tanda penuaan
  • Mengubati jerawat
Kombinasi Vitamin E, B Complex dan Vitamin C menghasilkan:
  • Mengurangkan kedutan dan pembentukan garis-garis halus
  • Mencegah penuaan
  • Menjadikan kulit lebih kenyal
  • Mencerahkan kulit
  • Menjaga kulit dari sinaran UV
  • Mengurangkan parut jerawat
  • Menjadikan wajah bersinar dan bermaya
  • Menjadikan kulit wajah lebih cerah dan kemerahan
  • Menjadikan wajah lebih berseri
 
Bulan ini promo Vitamin E beli 6 percuma 1! Beli kongsi dengan kawan-kawan, adik,kakak,abang,ibu, makcik...ramai-ramai lagi la!
 
Rugi bulan ni je tau!
 
 
 
Tel/Whatsapp:019-6245066
E-mail: noraz1213@yahoo.com /
mummynoras@gmail.com 
FB: Noraz Abdul Aziz
FB page: Mummy Noras Centre

http://www.mummynoras.blogspot.com
 

.Jika anda suka dengan perkongsian di dalam entry ini, sila tekan LIKE dan dipersilakan SHARE. Semoga lebih ramai yang akan mendapat manfaat
 
 
 
 
 




 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...